30 Eylül 2018 Pazar

# Dizi # Dizi Tanıtımı

Pride and Prejudice - Masalsı Bir Aşk Hikayesi - Dizi Yorumu

dizi yorumu

Blogumda daha çok korku-gerilim türüne ağırlık verdiğimin farkındayım. Ama benim izlediğim dizi ve filmler yalnızca bu türle sınırlı değil. Farklı türlerden de bir şeyler öğrenmek ve görmek istiyorum. Bu sebeple başladığım Aşk ve Gurur yolculuğum bana yepyeni ve masalsı bir dünya açtı diyebilirim. :) Aslında Gurur ve Önyargı olarak çevrilen fakat bizim müthiş çevirmenlerimizin ilgi çekmeyeceğini düşündükleri için Aşk ve Gurur olarak çevirdikleri bu dizi bir kitaptan uyarlama. Gurur ve Önyargı çok daha doğru bir tanım çünkü konu tamda bu iki duygunun üzerine kurulu. Benim eski İngiltere dönemlerine ilgi duymamı sağlayan bu mini dizi bir şaheser diyebilirim. Hem hemen izleniyor hem de tadı damakta kalıyor resmen. Bu sebeple mutlaka izlemeli ve kendinizi balolarda dans ederken bulmalısınız. 

Konu:
dizi tavsiyeRomantizmin en önemli öncülerinden olan Jane Austen tarafından yazılmış bu eser gerek konusuyla gerekse dönemini yansıtışıyla son derece başarılıydı. Dizinin konusu da tamamen kitaba ait. Elizabeth Bennett orta sınıf bir ailenin kızı ve çok sayıda kız kardeşi var. O dönemde bol bol balo yapıldığından bu balolardan birinde son derece kaba olan Mr. Darcy ile tanışır ve hikayeleri bu şekilde başlar.

Oyuncular:
Dizinin oyuncuları denince herkesin aklında Colin Firth gelir diye düşünüyorum. Diziyi tekrar tekrar izleten en önemli unsur o ve oyunculuğu bana göre. Mr. Darcy karakterinin soğukluğunu ve aynı zamanda da aşkını mükemmel bir şekilde yansıtmıştı. Aynı şekilde Elizabeth Bennett rolünde yer alan Jennifer Ehle'de çok başarılıydı.

Spoilersiz yorumum:
Gurur ve Önyargı'ya ait izlediğim ilk yapımdı. Bu diziden sonra hemen kitabını da okudum ve hatta filmini de izledim. Fakat bana göre filmi vasatın üstüne çıkamazken dizi gerçekten muhteşemdi. Kitaba çok sadık kalınmıştı ve her detay düşünülmüştü. Kostümler, balolar, oyunculuklar ve daha pek çok detay yerindeydi. Kendimi o dönemde hissetmedim desem yalan olur. Özellikle Colin Firth çok çok başarılıydı. Ondan başka kimseyi Darcy rolünde düşünemezdim zaten. Kısacası her şeyiyle mükemmel bir diziydi şiddetle tavsiye ediyorum. İzlemeyi ve bana yorumlarınızı bildirmeyi unutmayın. İyi seyirler. 😉


Puanım:10/10💛💜💙

Fragman: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder