3 Eylül 2018 Pazartesi

# Günlük Hayat # Kilo verme

Nasıl Zayıfladım?



Merhaba arkadaşlar bugün ki blog yazım tamamen kendim hakkında olacak. Size nasıl kilo verdiğimden, zayıflarken neleri uyguladığımdan ve toplamda kaç kilo verdiğimden bahsedeceğim. Ben hayatım boyunca hep kilolu olan bir insandım. Çocukluk yıllarımda dahil hep şişmandım ve bunun insanı psikolojik olarak nasıl etkilediğini ancak bunu yaşayanlar hissedebilir. Bu sebeple benim gibi zayıflamak isteyenlere yardımcı olmak amacıyla bu yazıyı yazıyorum.

Kilo verme dönemimde nasıl beslendim?
Kilo verme
Ben zayıflamaya karar verdiğimde üniversitenin ilk yıllarındaydım. Gitgide daha da şişmanlıyordum ve artık bacaklarım beni taşımamaya başlamıştı. En son ayağım çok şiddetli bir biçimde burkuldu ve bu benim hayatımı değiştiren olay oldu. :) En sonunda bir adım atma kararı aldım ve diyet yapmaya başladım. Bu süreçte zararlı olan her şeyi hayatımdan çıkardım. Bu size klişe gelebilir ama boğazı tutmadan kilo vermek pek mümkün değil maalesef. Ama size yardımcı olacak tüyolar verebilirim. Bunlar benim kendimi gaza getirme yöntemlerimdi. Bu yöntemlerden ilki bir defter tutmaktı. Bu defterde hafta hafta kaç kilo verdiğimi not ettim ve zorlandığım da bu defteri açıp ne kadar ilerleme kaydettiğimi kendime hatırlattım. Bunun yanı sıra zayıfladığınız da tüketmek isteyeceğiniz yiyecekleri de not edebilirsiniz.  
Günlük hayat 
Spor yaptım mı?
Spor konusunda çok bir şey yaptığımı söyleyemeyeceğim maalesef. Ama evde kendimce zumba ve benzeri sporları yaptım ve günlük hayatımda birçok şeyi değiştirdim. Bunlardan ilki yürüyen merdiven ya da asansör kullanmak yerine yürümekti. Bunun yanı sıra otobüsten 1-2 durak erken inip eve yürüdüm. Sizde bu tarz ufak değişikler yaparak büyük farklar yaratabilirsiniz.

Tavsiyelerim
Size verebileceğin tek tavsiye bunu gerçekten isteyip istemediğinizi belirlemenizdir. Bir insan kendi istemediği müddetçe bu kadar çok kiloyu veremez. Bu sebeple bunu başkaları istediği için değil kendiniz istediğiniz için yapın. Ben toplamda 40 kilo kadar verdim. Sizin de yolunuz bu denli uzunsa asla pes etmeyin ve bunun yapılabileceğini, mümkün olduğunu kendinize hatırlatın. Kilo verme konusunda daha fazla yazı isterseniz bana yazabilirsiniz. Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder