17 Eylül 2018 Pazartesi

# Dizi # Dizi Tanıtımı

Castle Rock - Stephen King Hayranlarına - Dizi Yorumu

dizi yorumu
Evet arkadaşlar bugün mükemmel ötesi bir dizinin yorumu ile karşınızdayım. Dizinin yorumuna ve tanıtımına geçmeden önce çok büyük bir Stephen King hayranı olduğumu belirtmeliyim. Hemen hemen tüm kitaplarını okuduğum bu muhteşem yazar bana kitap okumayı sevdirdi aslında. Lise yıllarımda onunla okumaya başladım ve yalnızca kitaplarını değil dizilerini ve filmlerini de takip ettim. Eğer sizin de King hakkında az çok bilginiz varsa birçok kitabının Castle Rock kasabasında geçtiğini biliyorsunuz demektir. Dizinin çıkacağını duyduğumda çok heyecanlandım ve çıktığı anda hemen izlemeye başladım. Sindire sindire yavaş bir şekilde izledim ve şimdide sizler için yorumlayacağım. Ama ilk olarak konusundan kısaca bahsedelim.

Konu:
Dizi adından da anlaşılacağı üzere Castle Rock kasabasında geçiyor. Dizinin ana karakterlerinden olan Henry Deaver karlı ve buz gibi olan kasabada küçükken kaybolmuştur ve bulunduğunda hiçbir şey hatırlamamaktadır. Yıllar sonra çocukluğunu geçirdiği kasabasına geri döner ve olaylar başlar.
dizi tavsiye


Oyuncular:
Dizi oyuncular bakımdan gerçekten çok zengin. Her biri özenle seçilmiş ve birçoğu Stephen King dünyasına daha önce dahil olmuş olan oyuncular. Örneğin; Bill Skarsgård'ı daha önce İt filminde Pennywise olarak izledik. Onun dışında Sissy Spacek'de yıllar önce Carrie Günah Tohumu filminde Carrie karakterini canlandırmıştı. Daha yeni izlediğim ve çok beğendiğim Rose Red Konağı dizisinden hatırladığım Melanie Lynskey'de dizide. Kısacası tüm oyuncular dikkatle seçilmiş ve birçoğu yazara ait yapımlarda yer almışlar.

Spoilersiz yorumum:
Dizinin kaliteli olacağı hem oyuncu seçimlerinden hem de yönetmeninden belliydi aslında. Dürüstçe söylemem gerekirse Stephen King tarafından yazılmış olan eserlerin uyarlamaları genellikle başarısız oluyor. Kitaplarını daha çok seviyorum. Ama bu dizi bambaşka olmuş. Bitmesin diye yavaş yavaş izledim resmen. :) Hem çekimler çok başarılıydı hem de kasabanın o ürkütücü atmosferini çok iyi bir şekilde yansıtmışlardı. Dizinin en başarılı oyuncusu açık ara Bill Skarsgård'dı. O kadar iyi oynamıştı ki aynı anda hem masum hem de korkutucu görünüyordu. Korku ve gizem türünü sevenlere bir dizi tavsiye etmem gerekirse ilk tavsiyem Castle Rock olurdu sanırım. Gerçekten beğendim bu sebeple Stephen King seven sevmeyen herkese tavsiye ediyorum. Şimdiden iyi seyirler.


Puanım:10/9

Fragman:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder