8 Ekim 2018 Pazartesi

# Film # Film tanıtımı

Fargo(1996) - Karlı Filmleri Sevenlere - Film Yorumu

film yorumu
Bugün ki yazımda adını sıklıkla duyduğum fakat izlemeye bir türlü elimin gitmediği bir filmden bahsedeceğim. Fargo'yu bir çoğunuz duymuşsunuzdur. Hem filmi hem de dizisi bulunan bu yapım 1996 yılında pek çok ödüle layık görülmüş ve izleyen hemen herkes tarafından beğenilmiştir. Bu sebeple bende sürekli görüyordum fakat ait olduğu tür ilgimi çekmiyordu. Film kara mizah türüne dahil ve gerçekten tahmin ettiğimden çok daha eğlenceli. Coen kardeşler tarafından yönetilen Fargo, mizahı ve polisiye türünü başarılı bir şekilde yansıtıyor ve izleyiciye trajikomik bir hikayeyi sunuyor. Bu sebeple dizisinden önce filmini izlemenizi tavsiye ediyorum. Beğeneceğinizi garanti ediyorum çünkü yorumların bir çoğunda Coen kardeşlerin en iyi işi olarak görülüyordu. Yönetmenlerin diğer filmlerini izlemedim ama bu gerçekten güldüren ve eğlendiren bir filmdi. İlk olarak konusundan bahsedelim sonra ise filmle ilgili olan yorumumu okuyabilirsiniz.

Konu:
Ana karakterimiz olan Jerry dolandırıcı bir adamdır. Gene bir gün paraya ihtiyaç duyar ve çok zengin olan kayın pederinden para kopartamayacağı için karısını kaçırtmaya karar verir. Fakat parayı almak o kadarda kolay olmayacaktır.

Oyuncular:

film tavsiyeOyuncu kadrosu daha sonra birçok meşhur yapımda gördüğümüz sağlam oyunculardan oluşuyordu. Benim gözüme çarpan ilk isim Jerry rolü ile izlediğimiz William H. Macy oldu. Kendisini Shameless dizisinden tanıyabilirsiniz. Onun dışında filmdeki favori karakterimi oynayan Frances McDormand'da polis olarak çok başarılıydı. Onu ilk kez bu filmde izledim ama diğer yapımlarını da hemen izlemek istiyorum.

Spoilersiz yorumum:
Evet gelelim bu kült filmimizin yorumuna. İzlemek için bu kadar geç kaldığıma pişman olduğum Fargo, kara mizah türüne dair izlediğim ilk yapımdı. Beni gerçekten güldürdü ve bunu saçma sapan argolarla değil ciddiyetle başardı. Karlı atmosferde geçen bir film izlemek istiyordum ve beni kesinlikle tatmin etti diyebilirim. Çok trajikomik bir hikayeydi filmin başında dediği gibi gerçekten yaşandı mı bilmem ama yaşandıysa ölenlere yazık olmuş resmen. O bembeyaz atmosferde geçen bu kanlı hikaye size keyifli zaman geçirtmeyi başaracak bence. Bu sebeple evde battaniyenin altında izlenebilecek bir film arayan herkese tavsiye ediyorum. 

Puanım:10/7,5

Fragman:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder