18 Ekim 2018 Perşembe

# Film # Film tanıtımı

Ay'da İlk İnsan Ön Gösterim - Gitmeye Değer mi? - Film Yorumu

First Man

Merhaba arkadaşlar bugün ki film yorumum dün ön gösterimine gitme şansı bulduğum Ay'da İlk İnsan filmi ile ilgili olacak. Film tam anlamıyla bir biyografi filmiydi. Ağırlıklı olarak dram türünün işlendiği bu filme gitmeden önce Oscar'a oynadığını duymuştum. Fakat alabileceğini düşünmüyorum açıkçası. La la land filmi ile en iyi yönetmen Oscar'ı alan Damien Chazelle bu filmde o kadarda iyi bir iş çıkarmamış bana göre. Biyografi severlere hitap eden Ay'da İlk İnsan türü sevenleri cezbedebilir ama beni yer yer sıktı. Fakat genede bir şans vermek isterseniz yorumumu okumaya devam edebilirsiniz.

Konu:
Ay'da İlk İnsan tamamen Neil Armstrong'un hayatına odaklanan bir film. Onun acılarını ve hırslarını açık bir şekilde ortaya koyuyor. Konuda onun yaşadıkları ve aya gitmeden önce nelerle baş ettiği üzerine kurulu.

Oyuncular:
Filmin oyuncuları daha önce diğer filmlerini izlediğim başarılı oyuncular. Başrol olarak Neil Armstrong'a hayat veren Ryan Gosling fena olmayan bir iş çıkarmış. Fakat ben onun oyunculuğundan çok Claire Foy'un oyunculuğuna dikkat ettim ve onu çok daha başarılı buldum. Kendisini daha önce Saplantı filminde izlemiştim. O filmi çok başarılıydı bence ilk olarak o filmini izlemelisiniz.

Spoilersiz yorumum:
Filmi dün imax olarak izledim ve çok daha beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Öncelikle süresi gerçekten çok uzundu ve bu da filmin yer yer sıkıcı bir hal almasına neden oluyordu. Onun dışında konu fena değildi ama imax'de izlemenin bir fark yarattığını söyleyemeyeceğim. Yalnızca son sekans'ta Ay tüm ekranı kapladı ve böylece gerçekten Ay'a ilk adımı ben atmışım gibi hissettim. Bir de uzay mekiğindeki sahneler aşırı derecede göz yorucuydu. Sağlam bir kafayla gidilmesi daha iyi olur diye düşünüyorum çünkü o sahneler gerçekten yorucuydu. Gene de biyografi seviyorsanız ve Neil Armstrong'un hayatına karşı özel bir ilginiz varsa izleyebilirsiniz. 


Puanım:10/5
Fragman:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder